Monday, May 21, 2012

my teacher. my ayah :)

masa dekat sekolah tadi. aku duduk depan cikgu. kawan kawan lain dekat sebelah. 
aku dengar setiap ayat yang cikgu cakap. perhati betul betul cikgu yang aku sayang tu. 
rindu la katakan. lama tak jumpa orang yang dah banyak membantu aku ni. 
jadi aku perhati lagi. gerak geri dia. lepas tu aku perasan tangan dia.
mengeletar. 
aku sedih. 
cikgu aku dah tua.
dia sakit.
aku sebak sangat tadi.
tapi tahan. 
terus senyum dan dengar.
aku dengar je apa yang cikgu cakap. aku taknak cakap sebab aku taknak ambil masa dia. 
tapi dia tanya, jadi aku jawab. lepas tu dia teruskan bercakap. bagi nasihat. 
aku bangga jadi anak didik dia. he's the best. percaya la. 
aku taktau bila lagi aku akan jumpa cikgu aku ni. soon i hope. 


he's will give you the opportunity if you give him a chance to help you guide yourself. 


trust in him as i did. 


cikgu zahari, please take care of yourself. 

No comments: