Saturday, June 2, 2012

menangis

ingat lagi hari tu. last day aku dapat tengok muka kawan kawan aku dekat UiTM alor gajah, melaka

first girl 

AJMAL http://www.smileycodes.info

bayangkan bila kau dah rapat dengan someone dan kau dah lalui banyak benda dengan dia. it's so hard to let go of that memories. percayalah. aku tak boleh nak say goodbye. 

aku dengan ajmal memang tak rapat sebelum ni. masa sem dua baru rapat. and trust me, rapat sangat. aku ingat lagi semua benda bodoh merepek tak betul dan gila yang kitaorang buat.

nak jalan pergi kelas pun kiteorang buat benda merepek. gelak kuat kuat, tangkap gambar, main dengan payung (angin kuat gila time tu), lari, menyanyi. banyak lagi. aku rindu sangat time tu. kiteorang memang bosan gila sampai TERpaksa buat macam tu. haha

kat kelas jangan cakap la. dah macam orang yang pegi kelas untuk main dan makan. haha

aku rindu ajmal. aku rindu gila gila budak tu. 

i couldn't hangout with her that day but i don't mind because i understand :) but that day, i cried. 

i walked to her room. i was NOT prepare. trust me. i saw her hugging hazmira. and in my mind, i pictured me doing the same thing but to tears! NO TEARS! but i failed of course. 

the moment aku peluk ajmal, semua memory aku dengan ajmal flash through my mind. serious. one by one.and aku lari masuk bilik and nangis (aku tak pernah nangis macam tu). and still nangis lepas aku turun bawah. aku tak boleh terima hakikat yang semua benda yang aku pernah buat dan dah jadi macam rutin tu, aku tak boleh buat dah.  

sebab memang tak kan sama. feeling tu lain. tempat lain. purpose lain. semua lain. aku takut aku rindu akan feeling yang aku tak kan dapat balik tu. 

bila kau dah create banyak memory dengan someone, susah sangat kau nak lepaskan semua. termasuk that someone :')

i miss us wearing baju kurung, walking to class or riding mcd, having lunch together, watch one piece, and didn't concentrate in class :)

i just miss you 


second girl 

HAZMIRAhttp://www.smileycodes.info

malam.

nothing went through my mind that night. and i was the last to say goodbye.

kalau boleh, malam tu aku nak lari lepas tu menyorok. sebab aku taknak dengar kau cakap pape. kalau kau dah balik time tu pun aku tak kan rasa apa apa sebab aku tak pernah rasa yang kau tu jauh daripada aku. kau memang selalu je dekat dengan aku. 

mula mula lagi kau dah macam tu. and serious, sekarang pun aku tak rasa yang kau jauh daripada aku. 

aku tak rindu kau sebab aku tau kau tak kan jauh daripada aku :)
aku tengok kau menangis malam tu and aku tak tau nak buat apa sebab aku tengah tunggu turn and aku kept on calling ajmal. aku taknak kau sedih tapi aku nak kau cakap dengan semua orang before kau balik. so aku try call ajmal.

bila turn aku. aku peluk kau and nangis macam gila (sama macam time ajmal) aku nangis sebab aku sayang kau and aku happy sebab aku dapat kawan macam kau. aku memang tak boleh tengok kau nangis macam. 

bila kau dah gerak, aku taktau nak buat apa. 

bila aku naik bilik syu, tengok dia nangis, aku rasa macam nak nangis balik. syu kata dia rindu kau. (kalau la kau tengok muka syu time tu, sure kau nangis jugak)

aku tak boleh nak list down kan memories kite sebab banyak sangat. aku ingat kita banyak cakap pasal banyak benda. 

and aku ingat lagi first time aku nampak kau naik tangga tun puteri, bawak beg merah, and aku cakap kau cantik :)

aku sayang kau :)


last girl

SYUHADAhttp://www.smileycodes.info

lepas kite dah sedih and cakap goodbye kat dua orang, aku tak tau macam mana kau nak handle cakap goodbye kat sorang lagi. which is me. 

aku sedih sangat sebab aku bukan yang last. i didn't get to see you leave but you have to see me leave. sorry syu. 

mintak maaf sangat sebab tak sempat nak bagi last special gift. 

she's the hardest. i just can't leave. that night, before i had to leave, we slept in the same room. my room that's almost empty. we planned to do something before i leave but we're too sleepy.

a short but painful goodbye. 

aku kejut syu bangun. dia siap siap nak keluar breakfast and aku siap siap nak balik. beg dah bawak turun and still pagi. ayah datang lambat

then syu pun turun. tolong angkat beg letak dalam kereta and time to say goodbye.  like i said. short. 

tak macam hazmira or ajmal. i didn't cry like before. 

kiteorang salam. peluk. cakap bye. syu macam nak menangis. aku tahan sebab tak nak tunjuk kat ayah. tapi deep down dah macam gila. 

and then, i left. tahan daripada menangis and it was the worst time ever.

tak boleh menangis is the worst. time tu aku rindu sangat kat syu. kalau boleh nak stay lama sikit sebab nak nangis je. dengan syu je aku tak nangis.

syu call lepas tu. and dia nangis tapi aku still tahan. aku cakap, jangan nangis eh. 

serious aku regret tak nangis time tu. sampai sekarang aku tak nangis sebab rindu syu. 

feeling dia sama macam kau nak nangis tapi ada orang acu pistol dekat kepala kau so kau terpaksa telan semua kesedihan kau tu and it stuck in your throat. 

aku sedih sebab aku banyak jugak memory dengan syu. kiteorang selalu keluar sama sama. too much to let go. 

situasi yang sama macam ajmal. i can't do it again. it wont be the same. 

i miss you syu and i wish i could cry. 






sambil dengar lagu rindu setengah mati  http://www.smileycodes.info

4 comments:

ajmal najiyah said...

ouh aliaa, you make me cry again T^T
maafkan aqku sebab tak hantar korang balik, the only one yang aku hantar balik is syu.. you know what, aku tanak nangis depan korang.. aku tatau kenapa tapi lepas korang pergi, these tears can't stop rolling down.. syu je nampak aku nangis bila korang dah takde.. sorry girls, time aku kat luar tu pon aku nangis banyak kali depan orang ramai tu.. sorry girls, aku takde untuk lihat korang balik.. but it seriously hurt when you opened the door that you usually opened everytime passing the room is empty.. hmm, i think i'll write a post about this last person to leave on my blog..uhu :')

leedotevest said...

T^T

leedotevest said...

aku rindu kau buat benda pelik kat depan bilik aku lepas tu kene halau. haha!

ajmal najiyah said...

ahahaa.. dah memang rutin aku nak pegi tandas, bukak bilik kau dulu.. *melainkan kalau aku dah tak tahan nak kencing, lalalaa~* and that night bila ko dah takde, aku seriously bukak bilik ko.. aku macam takleh terima kenyataan yang bilik tu kosong.. ahahaaa aku over! syu pon tau aku macam org giler malam tu :p